یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ۱۰:۳۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ازپیش بینی کشت بیش از 60 هزار هکتاری محصول راهبردی گندم در این شهرستان به عنوان قطب تولید استان فارس خبر داد. 

به گزارش پیام خبر، منصور امیریان با اشاره به اینکه کاشت گندم از پنجم آبان ماه در شهرستان مرودشت آغاز شده است، اظهار کرد: عملیات کشت گندم تا اواخر آذر ماه ادامه می یابد و بذور گواهی شده به میزان کافی تامین و از طریق 32 کارگزاری در حال توزیع می باشد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت بذور گواهی شده گندم که در حال توزیع است از ارقام سیروان، چمران ۲، طلایی، برات، ترابی، تیرگان، مهرگان و ... هستند که مقاومت به خشکی آخر فصل، دوره رشد کوتاه تر و مقاومت به بیماری زنگ زرد از جمله خصوصیات بارز این ارقام است.

وی با اشاره به اینکه بیش از85 درصد کشت گندم در شهرستان مرودشت مکانیزه انجام شده است، ابراز کرد: کاهش مصرف بذر، کاهش تردد ادوات، عملیات خاک‌ورزی در عمق یکسان، کاهش هزینه تولید و غیره از مزایای کشت مکانیزه است.

به گفته او: ادوات مکانیزه مورد استفاده عمدتا شامل دستگاه کمبینات، خطی کار، کف کار و کشت بر روی پشته است.

امیریان بیان کرد: طرح جهش تولید در دیم زارها و کاشت قراردادی گندم از جمله طرح هایی است که در کشت گندم سال جاری این شهرستان دنبال می شود.

او افزود: بهره برداران با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و ثبت اطلاعات کشت در سامانه پهنه بندی اقدام نموده و اطلاعات لازم در خصوص اخذ نهاده ها و دیگر خدمات کسب نمایند و با توجه به وجود مخاطرات مختلف، کشاورزان در اسرع وقت نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند تا در صورت وقوع مخاطرات احتمالی بخشی از خسارت ها جبران شود.

 

کد خبر 220575

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید